give and take


Igår var en dålig dag men efter en natt så vände det och idag blev det en bra dag.
Det är inget speciellt som hänt utan man har ju bara sånna dagar ibland, som ni alla vet.

Idag har jag jobbat, jobbat extra på en annan avd. Det är roligt att hoppa runt lite och nyttigt.
Man behöver se lite annat och komma ifrån ens egna avd och ens egna rutiner.
Sen på möte. Jag kom ifrån jobbet halv fem så det blev en lång dag.

Idag blir det mycket jobb på bloggen, men min blogg är min dagbok och i en dagbok ska lätta sitt hjärta.
Jag är såååå trött på en del saker som har med mitt jobb att göra.
Och en av de sakerna är att ge och ta.
Jag känner att jag oftast kan byta dagar och turer med mina arbetskamrater.
Men jag får aldrig nånting tillbaka. När jag frågar om ett byte vilket inte händer så ofta så får jag alltid ett nej.
Och så ska det inte vara. Det gör ju att jag inte vill fråga för jag vet vilket svar jag får tillbaka.
Men idag så frågade jag världens bästa Lalla om hon ville byta en tur med mej och hon är ju en ängel.
Självklart svarade hon. Det är en fredag då vi ska gå och se Oskar Linnros.
Och då jobbar jag kväll och hela helgen. Men Lalla är ledig den helgen, men ändå ställer hon upp och jobbar kvällen för mej.
Vilken ängel va?
Jag förstår om man inte kan byta pga nått men dom svaren har inte jag fått.
Utan jag fått tillbaka att man helst inte vill jobba fredag kväll för det kan vara skönt att få vara ledig då när man ska jobba helgen. Och jag förstår ABSOLUT dom som är lediga helg och inte vill jobba Fredag.
För det vill ju inte jag. Men ni förstår ungefär vad jag menar va??

OBS! Gunilla och Ingela ska inte känna sig träffade för ni ställer alltid upp, när ni kan.
Puss på er

Sååå nu kan vi boka biljetterna och Emma kan fixa förfesten :D
Jag är inget stort fan alls av Linnros men jag följer med som sällskap ;)

Nu ska jag sitta klistrad framför tv:n. Massa roliga tv program ikväll.



Men en sak till.... Jag VANN 5 Flaskor vin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0