mina beroenden

Idag ska vi prata om mina beroenden ;)

Ja, jag har ju en del beroenden.
Och det första är inte så värst bra:


Snuset
Jag har nog snusat i 6 år eller något sånt. SEX ÅR!! Usch, jag har inte tänkt på innan hur många år det är.
Men ca 6 år. Och innan jag började snusa så rökte jag.
Det är nog väldigt många som går ifrån ciggaretter till snus.
Och jag är en av dom. Jag tror det var SANDRA HÖGSTRÖM som bjöd mej en gång på snus.
Och tack vare henne så är jag en storsnusare haha.
Nä då, jag ville sluta röka för att det luktar ju så jävla illa.
Jag gillar dofter, jag vill lukta gott, jag vill inte lukta som en askkopp.
Och snus luktar ju inte så som rök gör. Det sätter sig inte i kläderna.
Men inte tänker jag på hur farligt det är och att jag kan åka på muncancer och bukspottkörtelcancer.
Men så tänker man ju inte. Du kan ju bli sjuk av allt nuförtin. Precis allt.
Snuset är väl mitt största beroende. När jag ska iväg så glömmer jag aldrig min dosa snus.
Jag glömmer hellre telefonen än snuset.
Ett MYCKET FARLIGT BEROENDE

Mitt andra beroende är :

Tuggummi.
Ja, jag är mycket beroende av tuggummi.
Ibland kan jag tugga i mig ett helt paket om dan , alltså en påse tuggummi om dagen.
När jag är godissugen så tar jag ett tuggummi, och när jag är riktig godissugen så kan jag ha 5 tuggummin i munnen och då försvinner godissuget helt.
Det är ju inte dåligt för tänderna men sötningsmedlet är väl inte så mycket bättre än rent socker?

Mitt tredje beroende är

Datorn
Och då menar jag facebook och alla bloggar som man måste läsa.
Jag måste läsa allas uppdateringar och se allas foton. Ha lite koll på er alla , av ren nyfikenhet.
Är det så negativt att vara data beroende?


Kommentarer
Postat av: Louise

Tog just bort min FB, för jag var beroende, de kan jag lova och säga rakt ut så här efter 36 timmar utan... För de är nästan så ja inte kan tänka på annat än vad som händer på FB.. Och är redan nu så sugen på att starta upp skiten igen.. Så länge man inte blir "slapp" av de så är de ingen fara. Men börjar man strunta i att göra saker för att sitta vid datorn, då är de fan farligt :)

2010-09-30 @ 17:09:22
URL: http://busingye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0