baksmälla

Jag har nog inte mått så här dåligt på flera år. Och jag känner att jag inte behöver straffas så här hårt.
Jag kan inte sitta uppe för länge, för då blir jag yr och vill spy.
jag var riktigt kalas full igår och det är ganska risigt att vara så full, men å andra sidan måste man ju vara det nån gång ibland :) Och sen var vi bara hemma, hela kvällen. Så jag har inte skämt ut mej ute på krogen:)

Fast annars var middagen och kvällen igår mycket trevlig.
Vi lyckades ganska bra med maten. Fisksoppan var god men den kunde vart godare :)
Efterrätten lyckades vi verkligen me. Mums mums.


Här kommer receptet :

GRILLADE NEKTARINER MED VANILJFRAICHE OCH PISTASCHNÖTTER.

6 personer
Tid : 20 minuter

6 omogna nektariner eller persikor
3 dl vatten
3 dl socker
1 vaniljstång
1/2 dl pistaschnötter

vaniljfraiche:
1/2 vaniljstång
1 dl vispgrädde
2 1/2 dl creme fraiche
1 dl strösocker ( jag tycker att det räcker med en 1/2 dl socker )

Halvera nektarinerna och ta bort kärnorna
koka upp socker, vatten och vaniljstång.
Koka nektarinerna i sockerlagen i ca 5 minuter tills de känns mjuka men ändå spänstiga.
Ta upp och låt svalna.
Rosta nötterna i en torr panna och låt svalna.
Dela den halva vaniljstången på längden och skrapa ur innehållet i en bunke.
Tillsätt grädde, creme fraiche och socker och vispa till det blir fast.
Lägg nektarinerna på grillgallret ( grillpanna ) Grilla dom 2-3 min på varje sid så att de blir varma och får lite färg.
servera vaniljfraiche tillsammans med de grillade nektarinerna och toppa med rostade pistashcnötter.

Bon apetit :)


Tack jossan och linnea u för en trevlig kväll :)


Just nu längtar jag efter Emmy, men mest efter det hon kommer ha med sej när hon kommer hit om 2 timmar.
En flottig och äckligt god Calzone.
Låt klockan gå fortare. Bakfylle hungrig 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0