grekland one more time


För er som inte vet så har jag tillbringat (nästan) en vecka på Rhodos i Grekland och det var helt underbart.
Det var
jag, Linnéa, Linnéas mamma och Kurre, Lena och Peter och deras barn Josefin och Oskar med hans flickvän Julia, sen var det Chrisse och Thommy.
Agneta, "Håkis", Anton och Simon var redan där nere och välkomnade oss :)

Synd bara att vi inte fick några fler dagar i solen.
Vi kom fram på Onsdag kvällen och åkte hem onsdag morgon klockan halv åtta.
Alltså då fick vi gå upp redan klockan 03.00 för bussen till flygplatsen gick kl 04.00.
Det var jävligt segt , men jag Linnéa och Chrisse höll oss vakna hela natten.
Varför gå och lägga sig för i tre timmar?
Men vi fick ta skada för det dan efter :)

Det blev en toppen semester. Vi bodde på ett jätte fint hotell, de var nybyggt (2009) ca 10 minuter ifrån Lindos.
Vi hade nära till stranden.
Vi drack massvis med dricka, många billiga drinkar, åt god mat och hade det bara så bra.
Men Lördagen var den bästa dan. Vi började med after pool ( som vi hade varje dag )
Sen middag på den bästa resturangen på hotellet. Där spelade och sjöng två gubbar som var skit duktiga,
dom körde låtar som vi kände igen och vi blev ju danssugna såklart.
Så vi gick upp och dansa loss och körde ormen runt poolen :)
Dom andra resturang gästerna tyckte nog vi var jätte roliga som bjöd på en grym show ;)

Sen fick Agneta för sig att vi skulle köra skinny dip in the moonlight :) Och nästan alla var på.
Vi fick med oss en kasse med 15 corona och ner till stranden,
men där var grinden låst, så vi var lite busiga och klättrade över. Ner på stranden och badade nakna :)
Dagen efter så berättade oscar att han hade sett en skylt där de stod att dom filmade nere på stranden för att ingen skulle sno deras solstolar. haha..
Så om ni ser någon film på Youtube med en massa vita rumpor springadens så är det VI :)
Efter the skinny dipp så gick vi till Chrisse och Tommys hotellrum och hade efterfest.
Jag och Linnéa tog med oss en liter jäger som vi skickade runt till alla och sjöng
" denna flaska den ska vandra från den ena till den andra..... "
Jag hade SKIT kul.

Och guuud vad jag gillar greker. Dom är så gästvänliga och sköna människor.
Jag och Linnéa hittade våra polare. Kostas som jobbade i "ungdomspoolen" och Niko (piccolon).
Roliga snubbar.
Jag saknar dom, jag saknar Nico, den runda, korta lilla gubben som kom på sin lilla moppe och ropade TAXI.
Då ville han köra oss dit vi skulle. hehe.

Tänk om vi svenskar kunde vara lite mer som greker??


I will return Greece



till grekland


hem ifrån grekland

 

Fler bilder kommer på fejjan






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0