en dag med gunnis

Aaa idag har jag jobbat med bästa Gunnis och hon gör mej på så gott humör.
Det är så lättsamt att jobba med henne. och framför allt, man stressar inte upp sig så som man annars kan göra..
Och när man får jobba med en sån som Gunnis så är man glad för resten av dan :)

Efter jobbet drog jag några ärenden, sen willys för storhandling.
Och nyss har jag och Linnéa sörplat i oss min goda fisksoppa m saffran. Den blev jätte god.
Och till den blev de ju ett glas vin. Vardagslyx så här en tisdag:)


Vet ni vad som hände igår kväll på jobbet :)??
Jag tänkte vara lite snäll mot mina gamlingar på jobbet genom att baka scones till deras kvällskaffi.
ja, jag bakade och ställde in dom i ugnen.
Men jag hade annat för mej så min arbetskamrat fick ta över och hållla koll på dom.
Plötsligt går brandlarmet!! Aaaa. Jag springer ut och möts av ett tunt mål av rök.
Kommer ut i köket och där står mina fina scones, perfekta, inte alls brända.
Men det som satte igång brandlarmet var all skit som låg i botten av ugnen. Alltså gammal "degdropp" osv.
Så så lätt gick brandlarmet, vilket är bra.
Men inte kul när brandmännen kommer med sura miner och man får stå där och skämmas.
Antingen är det ljus som brinner ut som sätter igång larmet eller så är det stina som bakar :)
Och brandkåren är så vana att det går brandlarm på fältgatan, speciellt fältgatan 79.
Så dom lunkar in , dom har inte bråttom naj, utan dom tar det lugnt och ser jätte sura ut.
Det är så roligt för dom som jobbar på andra avd som Therese sa: Stina, att du aldrig lär dig :)
Monica sa: jag säger inget, och ler.
Birgitta : ler och går förbi.
Kicki: Kommer jag inte riktigt ihåg vad hon sa, kommer ihåg hennes skratt bara. haha.
Sen får man ju hörat dan efter.
Men tänk vad kul, att det för en gång skull händer nått kul på ett äldreboende ;)


Snart , om ca en timme är det desperate housewives :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0