hej mitt vinterland

Jag ställde klockan på 7 i morse för att jag hade tänkt att jag skulle hinna med så mycket idag innan jobbet.
Men jag var tydligen för trött att stiga upp då, så jag vaknade för en halvtimme sen.
Och då, när jag kom upp och tittade ut, fick jag se all SNÖ.
Mycket bättre än det äckliga regnet.

Jag vet förresten inte vad som har hänt med Gizmos bur i natt..HAHA.
När Linnéa satte och åt frukost i morse så ser hon att Gizmo sitter bakom henne och tittar på henne. HAHAHA.
Hur har han komit ut?
Han sover i en kattbur, en sån här transportbur.
Och den har tydligen legat upp och ner och grinden har vart öppen!!!
Vad har hänt? Har jag gått i sömnen och vänt den upp och ner , eller Har lilla Gizmo vält sin bur själv??

Ett mysterium :)

Idag ska jag jobba extra, jag ångrar att jag tog det passet.
Har så mycket att göra. Städa, handla och så hade jag så gäna velat ligga i soffan och bara VA.
Men en måste ju jobba lite extra, så är det bara.
Fast då idag, så ska jag åka förbi jobbet och plocka upp Gunilla.
Sen ska vi ut till Maxi och handla till vårt pepparkakshus. Det ska bli kul :)
Det var en på jobbet som kom på att vi ska ha en liten tävling i vem som gör finast pepparkakshus.
Vi är ju 3 avd på vårt hus. Och sen ska vi ställa ut våra fina hus i tittskåpet.
Och den 1:a advent så ska våra boende få rösta på vilket hus dom tycker är finast.
Tror ni att jag är tävlingsinriktad nu eller? JAAAA. Vi ska vinna :)
Det är ju sånt där jag tycker är kul. Allså inte vinna, eller jo det är väl kul, men roligast är ju att baka och pyssla.
Skulel ju va roligast om man kunde baka sitt egna pepparkakshus, men tiden finns, tyvärr inte. 

Håll tummarna för oss då :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0