får dåre


Vi har fått ett nytt sjuk och friskskrivnings system. From 1 Maj.
När man ska sjukskriva sig ringer man till nån slags sjukrådgivning och säger att man är sjuk.
När jag ringde igår morse och hade as ont så fick jag vänta en stund och då spelade dom upp
"my heart will go on" med Celine Dion
Uppigande låt för de som är lite deprimerande va? Hmm..
När jag väl kom fram så hade de inte mej i systemet så jag fick ju prata med den här sjuksköterskan en stund och lämna mina personuppgifter osv.
Och det var inte alls roligt för jag mådde så illa och då vill inte jag prata med någon.
Jag vill bara att det ska vara lugnt runt omkring mej.
Tänk om man får maginfluensan och ska behöva prata med dom då?? Fy fan.
När man har pratat med den här sjuksköterskan och anmält sig sjuk så ska man ju ringa till sitt jobb, så dom får in personal för en.

De säger att det här ska bli så mycket enklare. Vadå enklare?
Jo, tydligen. För dom hör av sig till sin chef och till försäkringskassan.
Men de som kanske har en sjukdag i månaden, typ dom som har migrän.
De vet att de har en sjukdag och sen kommer de åter till jobbet och behöver ingen rådgivning!!

Men om man är sjuk i några dagar och inte friskanmält sig så ringer sjuksköterskan upp efter 3 dagar och frågar hur det är med en?!!

Jag förstår inte poängen. Men en del tror att det kommer bli färre sjukskrivningar.
Eftersom det inte är många som vill öppna sej för nån man inte känner och för att just de här momenten är jävligt jobbiga.

Och nu då, skulle jag friskanmäla mej genom internet för man kan friskanmäla sig där och genom telefon.
Men jag kom inte in på sidan först.
Då ringer jag till de här Unimed Care AB som det heter och får prata med en sköterska.
Då får hon förklara genom luren hur man kommer in.
Jag kommer in. Men så ska man ha lösenord till att komma in för att kunna friskanmäla sej.
Vi har inte fått nått lösenord till det :)

IDIOTISKT!
Jag tycker inte om detta system.


Men nu har jag friskanmält mej :)

Ska hoppa in i duschen.  Sen blir det dejt med Marie.

Idag fyller Linnéas pappa år, så vi ska på kalas hos han sen :) Grattis Grattis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0