tekniska ture

Jag har fått en Ny dator av Linnéa idag ;)
Inte en helt sprillans ny precis. Vi har haft den i två år tror jag. Haha!
Men jag får ha den för mej själv nu:)
Linnéa fick hem sin fin fina Sony Vaio idag. Jag är ju lite avvis måste jag ju erkänna men jag får vara glad för min gamle asus :) Den duger bra den.
Så fort den blir lite seg så fixar en väldigt bra fixare den för ett väldigt bra pris.

Det här med prylar alltså.  Vi har vart borta hos Linnéas mormor Mommsan och hennes Sonny.
Dom har köpt en ny mobil. En sån här Doro mobil. Eftersom den har jätte stora knappar och väldigt stor display så passar den perfekt för de äldre som har lite svårt för alla nya prylar och för alla små knappar.
Så vi har visat dom lite hur en mobil funkar. De har haft en gammal Nokia innan. Men alla mobiler är ju olika.
Skönt att man kan hjälpa de här äldre. Jag är ju faktiskt väldigt tekniskt har jag komit på.
Jag kanske kan komma långt med det :)??


Och efter hundra år har jag äntligen installerat ett fotoprogram.
Jag gillar ju att ta kort, men ibland vill man ju retuschera bilderna för oftast syns ju ALLA skavanker och det behöver man ju inte skylta med precis ;)
Så äntligen har jag oxå ett sånt program och måste sitta här nu och "plippa" lite så jag lär mej hur man gör.


Seee yoou.


Walk of life. En gammal goding :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0