lovely daaay

Idag har jag gjort nästan alla mina måsten och vad bra det känns för mej som har så svårt annars att verkligen göra det som jag har bestämt.

Jag och Gizmo har vart ute på en långis i det vackra vädret. Så skönt det var. Vi gick i nästan en timme,
skulle nog kunna vart ute längre. Men det var inte så där jätte varmt som jag trodde så jag lämnade ju vantarna hemma. Hade behövt dom. Men man ska verkligen ta vara på de här härliga och soliga dagarna för vem vet det kanske blir mer snö? Och ingen vår? Nää det Måste bli vår. Vad jag skulle gråta om vi inte fick vår utan gick från vinter till sommar. Funkar ju inte.

Jag måste skriva några rader om folk i vårat kvarter.
Det bor en ful och sur liten tant i huset bredvid oss som alltid blänger på mej och Gizmo när vi går förbi.
En gång blev Gizmo rädd för henne för hon går lite konstigt och då började han skälla lite. Vet ni vad hon gjorde?
Hon skällde ut mej och sa en massa fula ord. Och idag när jag gick förbi blängde hon så jag tror hennes ögon skulle ploppa ut. Argsint liten tant det där.
Och vi ska inte tala om vår vaktmästaren som jag inte är så förtjust i. Han är obehaglig som ni kanske vet.
Och vet ni vad han gör då? Han går igenom alla våra sopor. Vi började med sopsortering i Januari tror jag det var, innan hade vi sopnedkast och det var hur skönt som helst. Men nu går han igenom allt och går tydligen omkring till folk som har sorterat fel och säger till dom att de har gjort fel.

Varför inte ha det som det alltid vart? Alla sopor i en och samma påse?


Je je. Ikväll är det desperata hemmafruar, nått som jag inte får missa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0