vilket bök


När jag kom ut till min bil i fredags så ser jag en LAPP sitta på min fönsterruta.
Och det var inget reklamblad, utan en P-bot!!
Jag fick ju nästan hjärtklappning och undrade vad jag nu hade gjort.

Jag hade glömt sätta upp P-skivan i fönsterrutan.
Vaddå P-skiva? Har ju alltid stått gratis där utan någon P-skiva.

Nä, nu förstår ni så har de börjat med att man måste ha P-skiva och att man får stå där i MAX två timmar.
Men vi som bor här då och måste parkera bilen där? Jo, vi får ansöka om parkeringtillstånd!!
Och då undrar jag hur många som visste om det här?
Undrar varför inte den informationen har komit fram till oss.


Men jag tog min P-bot med mej.
Åkte till M och ringde till Tobbe som sa att jag skulle åka upp till Securitas och säga att jag ska ha ett parkering tillstånd.
Jag förklarade som det var och chefen på Securitas tog min bot och gav mej ett nummer till en på Riksbyggen.
Av den här på Riksbyggen skulle jag få ett p-tillstånd.
Jag ringer han men han svarar inte.
Jag ringde igår 2 gånger och lämnade meddelande. Men han ringde inte upp.
Då fick jag ju ringa till securitas igen för jag vill ju inte ha fler böter.
Då säger han att jag ska skicka ett mail till han med mina personuppgifter, bilreg.... bla bla..
Jag gört såklart och han skickar detta mail till han på riksbyggen.
Då visar det sig att den här på securitas alltså the boss bara vill ha en bekräftelse om att jag ska få ett tillstånd så fixar chefen det till mej.

Vilket bökigt system. Varför inte bara ge mej ett tillstånd??
Jag blir trött.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0