I made it


God morgon :)
Jag tycker det är så skönt när mina arbetshelger går så fort, och det har den här helgen gjort.
Men den har vart bra. Lugn och skön, så som man vill ha den.
Serveringen i Lördags gick bra.
Jag hällde inte vin på någon, jag spillde inte mat på någon och jag ramlade inte.
Brudparet var nöjda med vår insats.
Och det var kul.
Jag serverade för några år sen på ett bröllop. Det var jag och en tjej till som serverade till typ 70 pers eller nått.
Och då var det stressigt och riktigt jobbigt.
Vi hade ingen diskmaskin så vi fick diska allt för hand.
Vi två lade upp alla förrätter och serverade. Varmrätt var buffé, så det var ju okej.
Men så skulle man ju diska allt och ha koll på att alla hade vin och grejjer.
Då kom jag på att jag aldrig skulle bli servitris.
Men i Lördags så var vi 5 kökspersonal. Linnéa stod vid disken och vi andra var ute och serverade och fixa.
Så det var stor skillnad.




Igår fick vi varsinn stegräknare på jobbet. Vi ska köra en liten tävling om vem som går flest steg.
Sen i höst ska vi få nån slags belöning för det.
Jag tycker det är bra. Då vet man hur mycket man egentligen går där på jobet.
Ibland känns det som man springer hela tiden.
Jag ska använda den hemma oxå. Alltså när jag är ute och går.
Just bara för att räkna ut hur långt man går.







Linnéa fixade sitt historia prov. Hon har fixat kursen:)
Så jävla duktig hon är.
Jag är så stolt över henne, att hon ens orkar plugga.
Och bara för att hon har vart så duktig så fick hon en tröja av mej som hon har velat ha.

















Det var allt för mej idag.

Idag ska jag jobba för Ingela. Ledig imorgon. Ska bli skönt :)


Love stajn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0