midsommar två tusen tie

Ja, nu kan man väl säga att den här midsommaren är slut.
Jag hade tur i år. Hade min hemska vecka. Men i Torsdags gick jag av klockan 16.
Var ledig i Fredags och började idag kl 14. Så lite midsommar har man fått fira.
Torsdagskvällen var vi i Boge och drack ( såklart ;) ) åt god mat och var med om en himla rolig sak.
Vi satt på uteplatsen och hade det mysigt. bakom staketet, över grusvägen så finns det en hage där det är några lamm som lunkar omkring.
Då hör vi ett himla bräkande. Och ser att det är sisådär 5-6 lamm som går förbi, på vägen.
Shiit. Dom har rymt säger vi och springer ut på vägen. Jag och Linnéa jagar dom. De är påväg mot stora vägen lixom. Inte vill vi att de ska bli påkörda.
Men vi springer efter, tills Linnéa kommer på att vi ska smyga.

Och då börjar de springa åt andra hållet. allså inte mot stora vägen.
Så släpper jag ner Gizmo och han börjar ju valla in dom. Haha det var så himla roligt. Linnéa jagade fåren, fåren jagade Gizmo och jag öppnade grinden så vi kunde samla in alla fåren.
Vi fick in dom i hagen och vi gjorde en himla god gärning.
Gud vad kul vi hade. Det såg ju så roligt ut. Och sen hade ju Gizmo så jäkla kul med de där fårna så han skulle ju få igång dom och börja leka. Och jag hoppade över staketet för att få tag på han.
När jag fått det kom ju alla fårna emot mej. Jag var ju skiit rädd och skrek. Trodde ju att de skulle bita mej men dom var ju sååå snälla.

Men tänk er själva då. 12 lamm som kommer emot er lixom.
Oj oj. Ont i magmusklerna kan man ju säga :)

I Fredags åkte vi till Norrlanda för lite midsommar lunch.
Fick träffa söta lilla Ville och äta sill och pära.

Och vi får jn inte glömma den goa jordgubbstårtan inte.
Sen blev det Boge. Underbara Boge. Skulle vilja bygga en stuga där. Det är ju så fint och härligt.
Jag älskar att vara där.
Vi grilla , Lena och Alex kom dit. Vi spelade lite kubb och körde spel. Hade det bra.

Men idag har ju jag jobbat till nio. Ska upp i morron halv sex.
Hade tänkt att gå ut med Emmy, Erika och Linnéa men ångrade mej eftersom jag ska upp så tidigt.
Hade gjort med i ordning och allt. Men men jag stannar hemma och ska snart gå i säng.
Måste ju ta lite ansvar juh.


Så nu ska jag inte dricka nått mer vin.

God natt mina vänner.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0