rasmus på luffen


Se på luffarn som går där på vägen.

Se på luffarn Guds lille fyr.

Så snart som det blir vår

går han ut och går

för att söka sig äventyr.

Han går så långt som vägarna räcker.

Han har en oro och en längtan i sitt blod.

Och när som sola skin

då far vanvett i 'n,

det är det som ger honom hans mod.

Han vill va fri som en fågel,

fri som en fågel

och då är det som nånting ropar: Kom!

I hans galna luffareblod.

Han vill va fri som en fågel,

fri som en fågel

och då är det som nånting ropar: Kom!

I hans galna luffareblod

Se på luffarn som går där på vägen.

Se på luffarn Guds lille fyr.

Nog blir han trött ibland

och då tänker han:

Varför söker jag äventyr.

Varför måste jag vandra och vandra

Det finns så många klokare bestyr.

Så varför ska jag då

bara gå och gå

jag kanske vandrar åt helsefyr.

Han vill va fri som en fågel,

fri som en fågel

Och då är det som nånting ropar: Kom!

I hans galna luffareblod.

Han vill va fri som en fågel,

fri som en fågel

och då är det som nånting ropar: Kom!

I hans galna luffareblod

 


 

Har precis suttit och sett på Rasmus på luffen. Mysig film det.

 

 

Om en och en halv ska jag iväg och jobba mitt sista pass innan helgen. Jag hoppas det blir en skön kväll. Jag var så ap trött i morse när klockan ringde. Jag orkade inte gå upp så höll på att somna om. Fick verkligen tvinga mej upp. Jag brukar annars hoppa upp från sängen men idag var det segt då.

Men innan dess ska jag gå en lång promenad i detta väder!! Uscha. Nu får det sluta blåsa. Så kallt och burrigt.

 

 

 

Jag längtar till helgen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0