Lucia





Idag är en mysig dag, Lucia dagen.
Tänk alla dom små söta luciorna, tärnorna, tomtenissarna, stjärngossarna, pepparkaksgummorna och gubbarna som lussar runt.
Dom är ju så söta.
Och dom här fin fina luciorna som sprider ljus i våra hus. Ååå så vackert.
Vi hade Gotlands Lucia på jobbet i Lördags. Det blir sån fin stämmning och de gamla tycker det är mysigt.

Tänk för några år sedan när dom ringde och sa att jag hade blivit uttagen till de 8 (eller vad det var) lucia kandidaterna. Jag blev ju livrädd:) Och gick aldrig dit.
Jag hade ju åkt ut direkt om jag hade börjat sjunga för dom. haha



Och idag på Lucia är det 2 år sen vi åkte och hämtade hem Gizze.
Linnéa sa: Tänk att vi har stått ut med den där apan i 2 år. Hahaha..

Men jag vet ju att hon inte menar det. Hon som jag älskar ju Gizzen.
Men det ju en klockren Linnéa kommentar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0