trött.trött.trött.trött.trött.

jag är så sjukt trött.
trött i mitt huvud och min kropp.
jag är trött på falska personer.
Jag är trött på dom som sitter och snackar en massa om alla andra, inte för att dom bryr sig om dom / den de snackar om utan för att dom är så in i helvete nyfikna.
Dom vill ha reda på allt. Nyfikna jävla skvaller kärringar.
jag är oxå trött på mej själv, för att jag jämt stressar.
Jag har skapat en inre stress och känner mej stressad för minsta lilla.
mår inge bra av det. tryck över bröstet, nästan så att jag ibland inte kan andas.
tänk "förr" då jag inte stressade upp mej för nånting.
jag hade tålamod och var stresstålig.
det var ju dock synd om dom runt omkring mej som fick vänta på mej för att jag segade så hemskt. hehe.
men det var så skönt att vara så långsam. varför ha bråttom för?

Nog om stress och om irritation.

ikväll ska linnea på julbord. hmm, va ska jag äta dårå?
fläsk och pära med löjksås. japp, det får det bli.
hmm, min gotländska den är fin den. jag gillar att prata gotländska, fast jag inte är så duktig påt.
men jag gört ändå, mest för att mina gamlingar ska förstå.
idag fick jag lära mej ett nytt ord. stamppära = potatismos.
och så ett till, kytt... dont, rememba. men det var iaf köttbullar.

Ledig i morgon. såååjääävlaskönt . jag ska njuta.



Kommentarer
Postat av: Louise

sv: Japp kommer hem över JUL :) Ska bli sjukt kul..

Och särskilt tack för uppmuntran om bokning av biljett, men ja måååste ta 2012 för att jag ska kunna spara pengar :P Ska du va på gotland i jul??



Och du, pärstamp, inte stampära ;)

Kramis



2010-12-09 @ 17:45:12
URL: http://busingye.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHAH.. Ojj va fel det kan bli :D haha så roligt, stamppär.. hmmmm mitt egna gotländska ord.. haha.

Ja, va härligt att komma hem till jul jo. Vad jobbar du med nu??

Men du, du tjänar väl väldigt bra i norgelandet, eller?? :)

Japp, jag ska vara hemma på gotland över jul, men ska tyvärr jobbe :(



Kramkram

2010-12-09 @ 17:59:12
URL: http://stinanasstromp.blogg.se/
Postat av: Louise

Haha jo jag garvade liiiiite :P

Jo jag längtar ihjäl mig..

Nja inte överdrivet skitbra tjänar ja inte nej :/ Tyvärr :)Allt är ju så dyrt här!!!



Hu då, hur jobbar du då? Men min mamma som oxå jobbar på älderboende, tycker de faktiskt är ganska mysigt att pyssla om alla gamlingar på julafton, men att jobba kväll varje år som hon gjort är kanske inte såå kul.. Men i jul är min lilla mamma leeedig heela julafton, sicken lyx :)

Kraam

2010-12-10 @ 17:44:37
URL: http://busingye.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha ja me :D

Gör du inte?? Nee, det är ju dyrt att leva, har jag ju förstått. Men dom jag vet är där och jobbar tjänar väldigt bra, nästan så att man kan klassa dom som rika :)

Jag jobbar kväll julafton, dag juldagen och kväll annandagen. Haha så hela julen.

Men det blir nog mysigt, bara dom håller sig lugna:) Jag är ju lite pysslig så där och gillar att fixa lite mys pys så det blir nog en fin julafton:)

Nä stackarn, har hon jobbat varje jul? vart jobbar hon, i slite??

Ååå va mysigt att hon är ledig :) Hur är det med din syster då? Läste på din blogg :/ Kram

2010-12-11 @ 10:07:35
URL: http://stinanasstromp.blogg.se/
Postat av: Louise

Hääär får du ett seeeeent svar :)



Gick de bra på att jobba jul då??



Jo min mamma jobba på kilåkern, och de va kul att ha henne en hel julafton :)



Jag börjar kunna spara mer nu när elen inte är så satans dyr ;)



Min syster har rehab med sitt knä men är ännu sjukskriven. ska äta varan (blodförtunnande) i sex månader sammanlagt, och sen kolla hur blodet ser ut. Nej de va den mest pissiga höst jag någonsin varit med om..



Kram

2011-02-16 @ 01:52:44
URL: http://busingye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0