mina syskon

Leo
Är min storebror, han är två år äldre än mig och är alltså 26 år.
När vi var små så bråkade vi jämt.
Jag retade han, han retade mej, han slog mej och jag sprang till mamma och skvallrade.
Ja, ni med storasyskon känner nog igen er:)
Men nu när vi har blivit äldre och växt till oss lite så tycker jag att vi har fått bättre kontakt.
Leo bor i Göteborg och pluggar till Journalist.
Därför träffas vi inte så ofta.
Men när han kommer ner hit till ön så har vi ganska roligt ihop.
Leo är en väldigt smart person, han har alltid haft det lätt i skolan.
Något jag är lite avundsjuk på.
Något som vi har märkt nu. Är att vi är väldigt lika varandra, till utseendet.



Robin.
Det är min lillebror. Han är 19 år. Vi har inte samma pappa, utan bara samma mamma.
Så han är min "halvbror" så fjantigt. Men för mej är han min "helbror".
Robin bor med mamma här i Visby. Han tog studenten i år, gick elprogrammet.
Nu jobbar han på ett företag, tyvärr inte inom el.
För det är så svårt att få lärlingsjobb här.
Men han har ett jobb och det är jag glad för.
Robin är den här lugna killen som inte säger så mycket.
När Robin föddes så var jag överlycklig.
Då var jag alltså 5 år. Han var mitt allt. Jag pysslade jämt med han.
Jag var så stolt att jag hade fått en liten lillebror.
Och är fortfarande stolt över han.






Sen har jag två "bonussyskon". Som betyder jätte mycket för mej.

Ida.
Hon är en månad äldre än mig. Alltså hon fyller 25 år nu den 30 december.
Och Jag fyller 25 år den 29 januari.
Ida är Robins halvsyster. Alltså dom har samma pappa.
Jag och Ida träffades första gången när vi var 1½ år gamla tror jag.
Och har bott med varandra sen dess.
Eftersom jag och Ida är jämngamla så gick vi i samma klass under låg-mellan och högstadiet,
våra föräldrar valde det.
Jag och Ida är som dag och natt. Har alltid vart.
Ida är så omtänksam, givmild, snäll och social.
Hon är helt galen ibland och skrattar ofta och mycket.
Man har roligt ihop med henne.
Nu bor Ida i Avesta med sin kille.
Hon har haft det tufft, min lilla Ida. Men jag vet och tror på henne att allt kommer ordna sig.
Hon kommer hitta sin trygghet.



Glenn.
Glenn fyllde 30 år i år. Han bodde inte så mycket hos oss när vi var små.
Han bodde mest hos Idas och hans mamma.
Ida och Glenn är "helsyskon"
Glenn är en lugn och jätte snäll kille.
Robin är väldigt lik han. Både till utseendet och till sättet.
Glenn bor i Göteborg och jobbar där.
Vi har inte så bra kontakt. Men jag vet ju att om jag är i Göteborg någon gång kan jag alltid ringa till han.
Han finns nog alltid där för mej om det är något.





Jag älskar er mina syskon



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0