god fortsättning

Eller god jul fortsättning som jag sa till en anhörig på jobbet.
hmm skaplig SKÄM UT!

Jag hoppas att ni alla fick en lugn, fin och mysig jul.
Min jul var inte så dålig som jag trodde den skulle bli.
Självaste julaftons morgon började väl inte så värst bra.
Jag kokade risgrynsgröt ( ett måste på julaftons morgonen)
Och gick visst ifrån gröten på spisen en liiiiten stund, å det kokade över och brändes.
Så det vart ingen gröt.
När vi gjorde lite lunch så sprack en ugnsform. Ja ja. Vilken tur att oturen slutade där:)
Jag och Linnéa öppnade paket innan jag började klockan två.
Jag fick JÄTTE fina klappar. TACK TACK. Är så nöjd.
Sen jobb fram till nio. Och det vart en fin och lugn julaftonskväll på jobbet.
Vi såg på kalle anka med våra boende, åt godis och drack glögg. hade det såå mysigt.
Efter jobbet drog jag hem till mor min och åt hennes underbara julmat.
Sen mys och glögg med bror och mami.
Jag sov över där, för jag ville inte sova själv på självaste julafton ( Linnéa var i Boge)
Så jag fick sova skavfötters med bruschi Leo. Mysigt :)
På Juldan steg jag upp med tuppa, och mamma gick upp för min skull.
Hon gjorde i ordning tomtegröt till mej, åt frukost med mej och hjälpte mej att komma loss med bilen.
Gulle underbara bästa mami. I LÖVE YOU.

Efter jobb på juldagen. hem en snabbis och duscha av mej.
Plockade upp bruschorna och drog till mammas Dan och hans nya lya.
Vilken fin lägenhet asså, så fräsch och vilken utsikt.
Där skulle man gärna vilja bo.
Hos dan var oxå min kära kusin Elenore och hennes Christian och deras sötis hund Ninja.
Moster och Peter.
Efter det började min jobbiga biltur ut till Boge. Hu vad läskigt det var att köra. Halt, drivit och snöigt.
Jag var rädd och trodde jag skulle dö.
Men jag kom fram, helt oskadd. Det vart väldigt sent, kom ut halv nio eller nått sånt.
Men jag hann med lite snaps och vin. Jag öppnade mina klappar ifrån Kurre och Lena.
Sen spelade vi galenpanna :) Jätte roligt.

I går Annadagen jobbade jag 14-21. Det vart oxå en lugn kväll på Fältet.

Allså, så jag fick en ganska okej Julhelg ändå. Trots jobb.
Jag är nöjd med allt.

Har tänkt på att jag ofta använder ordet mysigt.
Jag tycker mycket är mysigt. Mysigt mysigt mysigt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0