koständring


Nu har jag vart hos min underbara moster.
Jag har haft en jätte mysig dag ute vid henne. Fick en jätte god lunch
( som jag måste ta receptet på)
Och så har vi pratat MYCKET. Om allt. Hon är så bra på att lyssna, hon är så kärleksfull, snäll och glad.
Hon är härlig moster Cia.

Och oxå en kostpedagog. Det var därför jag åkte ut till henne idag för hon har intervjuvat mej om mitt hälsotillstånd , kan man säga.
Hon ställde en massa frågor och jag svarade antingen
aldrig, sällan, ibland, ofta eller alltid.
Sen kan hon se om eller vad man är känslig mot.
Jag kan vara känslig mot mjölk och kanske mjöl.
Därför ska jag göra en koständring. Jag ska bara äta laktosfritt och glutenfritt under 6 veckor (till att börja med) för att se om min mage blir normal.
Men jag börjar inte nu, för i september åker vi till Grekland, så jag får ta det efter.

Visste ni att man kan ta ett blodprov som visar om man är glutenintolerant eller inte?


Jag ska berätta en häftig sak.
Det kom en kille i 40-års åldern till moster som hade sån värk i kroppen, sen han var i 20-års åldern.
Han var en idrottskille som hade hållt på med hockey och annan sport. 
Men då gjorde han en kostförändring.
Innan hade han ätit mycket kolhydrater innan sina träningar, men det fick han inte äta.
(massvis med socker som fräter )
Sen tror jag att han slutade äta mjölkprodukter.
Vilket resulterade med att han inte hade någon värk alls.
Han kände väl av sina skador. Men ingen värk och mådde bra.
Kan ni då förstå hur kosten och magen kan påverka resten av kroppen.
Helt fantastiskt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0