oansvarig hundägare



Jag kan bli så satans förbannad på en del hundägare som har noll pli på deras hundar.
Ibland släpper jag G lös så han får springa av sig lite men så fort det kommer någon med hund eller utan så kopplar jag han direkt och det gjorde jag idag när det kom en kille med två stora svarta hanhundar.
Killen sprang förbi och hundarna efter han. Men så fick dom syn på Gizmo och sprang fram till oss.
Och Gizmo blev ju jätte rädd, jag med. Och den här killen han bara sprang vidare och ropade lite snällt på sina hundar. Han brydde sig inte ett skit lixom.
Men till slut så sprang ju hundarna efter han.
Men vad tänker folk med egentligen? Tänk om det hade vart någon jätte hundrädd person.
Jag var ju till och med rädd och Gizmo började ju morra åt dom för att han blev så rädd för dom.
Usch, det är obehagligt när de kommer emot en och bildar en ring runt lille lille G. Vad gör man, om de skulle bita han?? Usch. Vilken tur att dom inte visade någon aggresivitet. Men man vet aldrig.

Men deras husse eller vad han nu var får verkligen dagens RIS av mej.

Så det så.


Idag har jag haft lönesamtal.
Och jag är nöjd. Min chef känner mej bättre än vad jag tror.
Men det är skönt att ha en sån chef. Som känner en väl och som man kan prata med om allt.
Men jag fick inget lönebesked. Om hur mycket jag ska få. eftersom löneavtalet inte är klart ännu.
men en liten slant tror jag klirrar in på kontot ;)



Om en timme får vi se de härliga och roliga hemmafruarna. Jiiippiii :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0