planeringsdag



När jag kom upp i morse och tittade ut genom fönstret ser jag att det SNÖAR!
Det är den 21 April och det snöar ?? 
Jag som hittade min jeans jacka igår och tänkte inviga den i dag.
Men jag fick ta på mej min vinterjacka som jag är så satans trött på.
Nu vill vi ha vårvärme. Inge snö förtusan, det har vi fått så det räcker i flera år framöver!

Har vart iväg på planeringsdag hela dagen.
Och ikväll har vi ätit en mättande men himmelskt god tre rätters middag på Isola Bella.
Jag har ätit såå mycket att det ser ut som jag strax ska föda. Kan knappt andas för att jag är så proppmätt.
Men gratis är ju för gott så en får passa på ;)








Förätt:

Antipasti italiano

En tallrik med våra charkuterier och tillbehör






Varmrätt:

Frutti di mare

Bavette med vitlök och citronfrästa skaldjur i tomatsås.

 

Bavette alla carbonara

Sidfläsk, grädde, äggula och svartpeppar.

 

Ricciole con spinachi

Tomatgratinerad spenat och ricottafylld ricciole.







Efterätt:

Trinitá

chokladtryffel och kaffe




Tack för maten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0