middag hos mami

 

 

Kom precis hem ifrån mamma.
Jag har varit där ikväll och fått äta mammas goda mat.
Hon bjöd på lax med pära, en champinjonsås, god sallad och spenat.
Och vi fick efterätt oxå. Mangosorbet med hallon och blåbär. Jäklar så gott det var och så enkelt.
Jag kommer ihåg när vi var små. Då fick vi alltid efterätt på söndagar.
Varje helg bakade mamma frallor. Så när man vaknade på mornarna luktade nybakda frallor.
Det var tider det. Jag ska oxå bli en sån mamma och så duktig på att laga mat.

Tack mami för en god middag.
Men jag var tvungen att åka hem, för när vi hade ätit så började svida i mina ögon och dom blev helt blodsprängda.
Så jag fick vasska bort mascaran, men det gick inte över.
Fick sitta med ett vått papper och badda ögonen, näsan började rinna.
Jag, som aldrig brukar reagera så där!
Konstigt konstigt.

 

 

 

 

 







Snart blir det hemmafruarna. Ska nog ta ett glas vin till det och fira att fruarna är tillbaka i rutan igen:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0