djurplågare borde få dödsstraff

Varning för känsliga läsare. Detta är HEMSKT!

Män åtalas för djurplågeri:

Filmade när de eldade upp kaniner


Fyra män i 20-årsåldern åtalas för grovt djurplågeri. De har bland annat hällt tändvätska över kaniner och tänt på samt hetsat en hund att attackera djuren.

Männen, som är från Stockholm, berättar i förhör att de köpt kaniner i en djuraffär för att hetsa en kamphund att bli mer aggressiv. Männen har sedan själva ömsom sparkat, trampat och ömsom eldat ihjäl djuren. Detta har de dokumenterat med hjälp av en kamera som även visar hur kamphunden hetsas till att slita en av kaninerna i stycken.

-Vi är mäkta upprörda, det är otäcka bilder, säger Peter Wenestam vid Söderortspolisen till tidningen.

Händelserna ägde rum för ett drygt år sedan i ett skogsområde i Skarpnäck och en källare i Farsta i södra Stockholm. I filmerna hånskrattar männen högt medan de plågar kaninerna. Även hunden anses ha farit illa av behandlingen och har därför omhändertagits.

-Jag anser att det är vädligt allvarligt. Det är ett otroligt utdraget lidande man utsätter de här djuren för. Jag kan inte bedöma var det kommer att sluta men det är absolut bland det vidrigaste jag har sett, säger Elin Franzén, djurbrottsutredare till ABC.

Trots filmbevisen nekar ett par av männen till flera av åtalspunkterna.

SVT

 

 

Det här är sjukt. Jag blir så arg och ledsen.
Jag hörde i helgen att det var några jävla idioter som hade slängt ner en hund ifrån en bro!
De som gör så här mot små oskyldiga djur borde bli plågade till döds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0