sprutan mot baconsjukan


Usch vad jag känner mej dålig idag. Antingen är jag ännu bakfull sen i Lördags eller så är det nån infektion på gång.
Igår kände jag mej så där riktigt bakfull, lite illamående och tung i huvvet.
Idag är det lite mildare men det känns som det är nått som icke är bra.
Skönt att man är ledig och kan ta igen sej då.

Jag åkte bort förut till Mathilda med en påse färska frallor och hon bjöd på kaffi.
Det är alltid kul att träffa Mathilda för vi ses inte så ofta så när vi ses så snackas det väldigt mycket:)
Skönt att få snacka av sej lite.
Men nu är jag hemma och jag ska ta och göra lite nytta. Ta itu med min garderob, sortera tvätten och gå en långpromenad med Gizzen.


I morgon har vi planeringsdag hela dan och efter det så ska jag ta vaccinet.
Jag har faktiskt vart lite lite velig när det gäller vaccinationen.
Man kan ju bli så sjuk utav det och vad jag har hört så skyddar det bara 50% mot svininfluensan.
Är det då någon idé att det den då?
Jo, för då tänker jag så här. Just nu är det många som jag känner som har småbarn och om jag skulle smitta nått litet barn och det barnet skulle bli så sjuk så skulle jag aldrig förlåta mej själv.
Så därför är det en självklarhet för mej att jag tar sprutan.
Och jag hoppas att den sprutan inte gör mej sjuk.





När Bad romance ekar i högtalarna börjar jag svänga med min kropp och jag diggar gärnet.
Älskar den låten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0