Blogg start

Nu kan jag väl börja blogga lite eftersom jag sitter här hemma. Vädret är inge vidare. Jag känner mig lite dålig, jag håller på att bli förkyld sen är magen lite kass så idag kan man ju säga att det är lite synd om mej, tycker jag:)
Men jag är ledig och det är jag väldigt glad för. En enda ledig dag denna vecka och den betyder jätte mycket för mej. Har varit många tidiga mornar nu. Men i morse fick jag verkligen sova ut, vakna innan klockan ringde. Hur ofta gör jag det?!!


Men nu åter till min förkylning och till MITT NYA LIV! Vi kan ju börja med mitt nya liv..
I mitt nya liv får man absolut inte äta godis mitt i veckan. Bara en dag, typ lördagar och när man har mens såklart.
Men å andra sidan så tycker inte jag om godis så mycket som jag gjorde förut så det går faktiskt väldigt bra med godis stoppet mitt i veckorna. Men jag är ju som typ alla andra tjejer väldigt svag för choklad och i söndags var vi och hyrde film, vi köpte massa godis (som inte ens var gott) och en Marabou choklad kaka.. Och vet ni? den chokladkakan var inge god alls. Då tycker jag hellre om mörk choklad, helst Rasberry eller tranbär. Mumma. Men oxå den här mörka chokladen med Mint. Mera mumma:)
och förutom att jag ska sluta  frossa i mej godis så ska jag börja röra på mej och tro det eller ej..
I förrgår åkte jag och Linnéa INLINES! HAHA Jag trodde seriöst jag skulle dö.
Vi åkte på Tofta vägen. 
Jag var ju så stel som en pinne och i minsta lilla sluttning skrek jag till Linnéa att hon skulle fånga mej för jag kunde inte bromsa. Jag var livrädd!! Och en del bilar som åkte förbi tutade och skrattade. Mycket skämligt.  Men det var väldigt kul. Nästa gång får jag ta på mej alla skydd som det bara går att ha på sej:)
Och igår åkte Linnéa Inlines och jag och Gizmo började med att gå i raskt tempo sen joggade vi lite och varvade mellan att jogga och gå fort. Det var så grymt skönt efteråt. Hela jag var blöt av svett:) Och kul var det så nu ska vi hålla fast vid att motionera ofta. Inte för att gå ner i vikt för jag är ganska nöjd med min kropp men för att må bra. Det viktiga i livet.

Och det var ju det jag skulle komma till med min förkylning.. Idag vågar jag ju inte ut och jogga eller anstränga mej eftersom jag känner mej lite dålig som sagt:) Så jag och Gizmo får ta en liten längre promenad i lugn takt.

Idag är det ju äntligen fredag oxå. Jag ska ju iof jobba ihelgen men jag tycker det är okej för nu har ju jag bytt avdelning och jag trivs väldigt bra där så det tar inte emot så mycket att gå till jobbet längre, såå skönt. Men förutom att man ska jobba ihelgen så ska jag faktiskt ta mej ett glas rött tror jag eller kanske köpa hem en flaska Rosé?? Vi har ju dragit ner väldigt mycket på alkohol intaget. Allså inge alkohol mitt i veckorna för det blev fööör mycket av det goda där ett tag. Farligt mycket. Men ett glas kan väl inte skada:)?

Nä nu står Gizmo och glor på mej med sina små söta valp ögon. " matte kan vi gå ut och leka nu"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0