skapligt burrigt


När jag kom hem från jobbet idag och öppnade ytter dörren mötte jag en jätte glad liten kille med skit i ansiktet och snor i näsan.
Tessan och Liam var på besök och Liam hade fått pepparkakor som han hade smetat in hela ansiktet med, typ.
Så han fick bara en kram av mej och en liten puss på kinden.
Dom gick med mej och Linnéa ner på stan för att inhandla "lite bra ha saker" typ som inga julklappar, utan bara saker till oss själva. Hmm.. Men jag skyller på att jag inte kommer på vad för julklappar jag ska köpa.
Är det någon som har tips om julklappar till mina bröder? En 25 år och en 18 år.
Jag har köpt en sak till dom, men jag vill köpa nått mer. Men VAD???

Både som klänning och till min svarta lila puffi kjol. Enkel men med detaljer på axlarna.
Den lilla blå blev min todeeej




Efter nån timme på stan blev det ont om tid så vi halkade oss hem.
Jag vispade ihop 6 dl mjölk, 3 ägg, 3 dl mjöl och lie salt.
In i ugnen och efter cirkus 20 min, blev det en ugnspannkaka.
Åkte förbi mommsan och lämnade hennes varor och hennes bil.
Sen åkte vi till Jossan och hon bjöd på julmust och bla rocky road. Jag säger bara : MUMS.


Nu är vi hemma igen och jag känner mej som en istapp. Det är ju så jävla kallt ute.. Buuuuurrr.
Men det är jätte mysigt med all snö. Hoppas att den får ligga kvar till julafton, men halkan kan gärna få försvinna.
Igår när jag och Gizzen var ute och gick, så är det en häck mellan parkeringen och där vi gick, och bakom häcken stog en gubbe. Och rätt som det var ser jag Gizmo halka och ramla, det såg så jävla roligt ut så jag började gap skratta. Och den här gubben måste ha undrat vad jag höll på med för han såg ju inte Gizmo för häcken var ju ivägen.
Heeeerrrrre va roligt det var :)






Nu är det nog dax för sängen tror jag. Lite sömn och mycket värme hade vart skönt det.
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0