Vilken helg

Både bra,rolig och kul men oxå jävligt jobbig.
I fredags hade vi myskväll. Det var Bara jag, Linnéa, ett glas rött och en massa tvätt.
I lördags var vi ute och shopade med Svärmor Lena. Jag shopade inte så som hon men lite kom med mej hem. Bla en ny bh, underlinnen, ett halsband och lite småttit och gottit.
på kvällen hade Ingela sin 50-års fest. För dom som inte vet så är Ingela Linnéas gamla styvmamma :)
Det blev en väldigt rolig kväll.
I går (söndags) Var den vidrigaste dan på länge. Jag och Linnéa låg i varsin soffa hela dagen.
Vi orkade upp och fixa mat och ta n dusch. Men annars bodde vi i sofforna.
Då får man lite ångest då. Fint väder ute och det enda man gjort är att ligga i soffan! Men nån gång ska man ju få göra det me.
På tal om ångest har jag sån beslut ångest när det gäller mitt hår!! För det första måste jag få det klippt, det är så risigt just nu. För det andra är ju jag ganska ljus nu och vill ju ha tillbaka det jätte mörk bruna håret som jag passar bäst i.
Men har man lust att lägga ut mer än 1000 spänn på det? Just nu är det ju väldigt onödigt att färga mitt hår innan vi åker till Grekland för det lär ju blekna när vi är där nere så det får nog bli senare i höst.
Då ska jag ha Mörkt mörkt brunt. Åhh så fint.

Så nu när mitt hår är lite risigt och slitet så använder jag en hårinpackning som är blekmedel i för att få bort det gula.
 ( Egentligen är det Linnéas men det som är hennes är mitt oxå ) :) Så det är en jätte bra inpackning tycker jag.
Använder oxå en kräm som skydda och stärker håret och oxå ger det glans.
Håret ser inte så risigt ut när man smetar in det i håret. Använder en saltvatten spray som inte gör håret så platt och tråkigt. Jag försöker att inte blåsa håret torrt och det gör stor skillnad. Det ser mycket finare ut när man låter det självtorka.
Det är inte så konstigt att det ser lite risigt ut för det var nu ett bra tag sen jag klippte mej.
Har fjäskat lite för Elin och hoppas nu att hon kanske kan ta lite tid för mej imorron och klippa bort det värsta.














Min Lillebror Robin kommer snart och äter ugnspannkaka med mej. Gose han!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0